Casandra - Christa Wolf


Iat‑o pe fiica regelui troian Priam, vestita profetă Casandra, sosind în faţa porţilor cetăţii Micene în carul cu prizonieri al eroului grec Agamemnon. Ştie că va fi ucisă înainte de asfinţitul soarelui şi îşi rememorează viaţa, o existenţă excepţională pentru o femeie a acelor vremuri, ce culminează în momente de o intensitate şi un dramatism emoţionant. Christa Wolf imaginează biografia fascinantă a unei figuri feminine atât de controversate din mitologia antică, reuşind să ne facă să o simţim ca pe o contemporană a noastră.






Ce pot să vă spun despre Casandra, care să descrie exact această carte? Am pătruns in mitologia antică, in dedesubturile războiului dintre greci și troieni, în mintea oamenilor de atunci, oameni superstițioși, dedicați în întregime zeilor lor.

În drum spre moarte, Casandra își rememorează viața. Este o incursiune minunată în acea lume total diferită de a noastră, în care razboiul și supremația este scopul suprem, indiferent de sacrificii, indiferent de câți oameni trebuie sa moară pentru asta.

Înzestrată de zei cu darul profeției, Casandra este un personaj important al acelor timpuri. Fiică a regelui troian, Priam, ea are vise premonitorii, prin care încearcă să îsi salveze neamul de la pieire. Însa orgoliile mult prea mari nu ii lasă să o asculte, fiind considerată nebună.

Îsi vede toți apropiații murind, rând pe rând, își vede dragostea vieții plecând, vede cum fiecare decizie prost luată îi duce spre pieire. Știe care va fi deznodământul și își așteaptă sfârșitul.

Am văzut o altă față a Calului Troian, a povestei cu Elena, cea mai frumoasă femeie din lume, a lui Ahile. 

Sincer, mă așteptam să citesc greu cartea, având in vedere ca nu are deloc dialog si, după cum v-am mai povestit, nu prea imi plac acest gen de cărți. Spre uimirea mea, chiar s-a citit foarte ușor, povestea a decurs lin, a avut un fir ușor de urmat. Per total, mi-a plăcut.

Mulțumesc Editurii Univers pentru carte, pe care o puteți comanda de aici.

Etichete: , , ,