Fără sânge - Alessandro Baricco





O fetiță de 10 ani este martoră la uciderea tatălui și a fratelui său.

Din ascunzătoarea ei din podea, aude cum cei trei criminali îi omoară tatăl cu încetinitorul, îl aude agonizând, îi aude disperarea. Fratele ei, un copil încă, este ucis și el cu brutalitate, de către cei trei însetați de sânge, pentru care războiul încă nu s-a terminat.

Nina nu reacționează în nici un fel, știe că vor veni și dupa ea.

" Nina închise ochii. Se piti în pătură, se ghemui și mai mult, ridicându-și genunchii spre piept. Îi plăcea să stea așa. Simțea țărâna, jilavă, sub șold, ocrotind-o - ea nu o putea trăda. Și își simțea propriul trup adunat, răsucit ca o cochilie - asta-i plăcea -, era carapace și animal, adăpost sieși, era totul, era pentru ea însăși totul, nimeni nu i-ar fi putut face rău cât timp ar fi rămas în poziția aceea - redeschise ochii și se gândi: Nu te mișca, fii fericită. "

Chiar dacă cei trei incendiază casa, Nina reușește să scape cu viață, doar pentru a se răzbuna.

Peste ani de zile, deja bătrână, ea stă față în față cu ultimul rămas în viață dintre cei care i-au marcat viața, care i-au trasat viitorul, care au determinat-o să devină femeia de azi.

Răzbunarea ei ajunge aproape de sfârșit, însă și el a salvat-o cândva, văzând-o speriată în ascunzătoarea ei și nespunându-le nimic celorlați doi.

" - Din ziua aceea, eu am început s-o aștept.
Femeia-și ridicase capul și-l fixa.
  Am înțeles că nimic nu ar fi putut-o opri și că într-o zi ar fi ajuns și la mine. Nu m-am gândit că mă putea ucide trăgând pe la spate sau trimițând pe un oarecine care nici nu mă cunoaște. Știam că ar fi venit ea, și că m-ar fi privit în față, și întâi mi-ar fi vorbit. Pentru că eu eram cel care deschisese chepengul, în seara aceea, și apoi îl închisesem. Și ea nu ar fi uitat asta. "

Își va duce la capăt răzbunarea pentru care a trăit toată viața?

" Apoi bărbatul tăcu. Își simțea inima bătându-i sălbatic, până în vârful degetelor, și în tâmple. Se gândi că stătea într-o cafenea, dinaintea unei bătrâne doamne nebune, care dintr-un moment în altul se putea ridica să-l ucidă. Știa că el nu ar fi făcut nimic s-o împiedice.
  Războiul s-a terminat, reflectă. "

Chiar dacă este o cărticică mică, este plină de trăiri, de sentimente, toate intens prezentate de autor. Frica se împletește cu curajul, care transformă o fetiță inocentă într-un adult mult prea devreme, doar în câteva clipe.

Fără sânge a apărut la Editura Univers. O puteți achiziționa de aici.

Etichete: , , , ,