Acest cântec neîmblânzit - Monștrii din Verity #1 - Victoria Schwab - Recenzie



"Monștri, monștri mici și mari
Vor veni și vă vor mânca.
Corsai, Corsai, dinți și gheare,
Umbre și os, vă vor roade cruzi.
Malchai, Malchai isteți și vicleni, 
Zâmbind și mușcând și sugând din voi tot.
Sunai, Sunai, ochii ca tăciunele, 
Îți vor cânta și-ți vor lua sufletul.
Monștri, monștri, mici și mari
Vor veni și vă vor mânca."

Sper că nu v-am speriat, pentru că ar fi păcat să nu citiți minunăția asta de carte. Este un dark fantasy extraordinar, care te ține cu sufletul la gură. 

Avertisment: a nu se citi noaptea, singur în casă!

Pentru că am participat la provocarea #duelulgenurilor, pe grupul nostru, am citit în ultima lună foarte mult fantasy. Când am început Acest cântec neîmblânzit, eram deja sătulă de acest gen. Începutul mi s-a părut genial, dar următoarele vreo 50 de pagini am tras de mine, deoarece parcă nu mă prindea. Am realizat însă, la timp, că nu e vina cărții, ci pur și simplu nu mai intra fantasy-ul în mine. Am făcut o mică pauză și am reluat-o. Și bine am făcut. Aș fi regretat dacă nu o citeam. E o combinație de fantasy cu thriller și horror care nu te lasă să respiri, care nu te lasă să dormi sau să mănânci, până nu o termini.

În urma unui eveniment nefericit, aproape toată populația lumii a dispărut. Oamenii care au rămas trăiesc într-o lume nouă, una în care se amestecă cu monștrii, la propriu; una în care nimeni nu iese pe străzi după apus, de teamă. 

Monștrii iau naștere din violențele oamenilor. Corsaii iau naștere din violențe neletale, Malchaii din crime și Sunaii din adevăratele tragedii. Primii se hrănesc cu carne, următorii cu sânge, iar cei din urmă cu păcătoși. Da, ați citit bine. Sunaii cântă și iau cu ei sufletele păcătoșilor, a celor care au comis crime. 

Orașul Verity e împărțit în două. Partea de sud e a lui Flynn. Acesta îi are pe cei 3 Sunai (Leo, Ilsa și August) și conduce Brigada de intervenții, care ajută lumea să scape de atacul monștrilor. Partea de nord e a lui Harker, unde totul se plătește, inclusiv protecția. Cine nu plătește, este dat pe mâna Malchailor și Corsailor, care lucrează pentru el.

August Flynn este trimis, sub acoperire, la colegiul Colton, pentru a se apropia de Kate, fiica lui Harker. Kate este o adolescentă rebelă, care se chinuie să îi atragă atenția tatălui său și să îi demonstreze că îl poate face mândru că e fiica lui. 

August e un monstru, în ochii tuturor, dar el nu își dorește decât să fie uman. Nu vrea decât să nu fie nevoit să se hrănească cu suflete. Nu vrea decât să fie înțeles.

Când Kate aproape că este omorâtă de niște Malchai și totul i se înscenează lui August, pentru a putea rupe armistițiul și a reîncepe războiul între cele două părți, cei doi nu au de ales decât să fugă și să încerce să afle cine ar vrea să o omoare pe Kate și de ce. Asta, cu o armată de monștri după ei, care îi caută să îi omoare.

Vor reuși să scape cu viață? Unde pot să se ascundă, având în vedere că monștrii sunt peste tot? Pot măcar să aibă încredere unul în celălalt? Grea decizie!

Cartea mi-a fost oferită de Editura Herg Bernet și este primul volum din seria Monștrii din Verity. O puteți achiziționa de aici.

Etichete: , , , , , ,