Căsuța noastră, cuibușor de energii


Un munte de bagaje tronează în mijlocul camerei care ne va fi sufragerie. E acoperită acum, nu îți poți da seama, dar garantez că e sufragerie. Pe cuvânt de proaspăt proprietar!

Am stat mulți ani cu chirie, așa că, am făcut niște calcule și am decis, în sfârșit, să ne luăm căsuța noastră. Energia pozitivă vibrează în fiecare colțișor al apartamentului nostru. Teoretic, al nostru; practic, al băncii, pentru următorii 28 de ani. Dar, nu mai contează, numele nostru e trecut pe actul de proprietate. Suntem veseli și cărăm bagaje cu drag și spor. Până și Darius dă, de zor, din picioare, în burtă, să nu cumva să uităm că e acolo.

Asta a fost acum doi ani. Yeeey, mai avem doar 26 de plătit!


Cum să scazi consumul de energie


Cei care ați cumpărat sau vândut o casă, știți că se cere un certificat energetic, fără de care nu se poate efectua vânzarea. Ei, bine, al nostru nu prea ne-a impresionat. Apartamentul pe care urma să îl cumpărăm nu se încadra într-o clasă energetică prea bună. Nu ne-a afectat cine știe ce, oricum eram entuziaști și cu gândul la schimbări.

După o discuție cu un auditor energetic, am pus pe listă o serie de lucruri ce trebuie făcute, urgent, pentru a micșora consumul de energie și a ne spori confortul. 

În primul rând, să închidem balconul cu termopan, ceea ce am și făcut. 

În al doilea rând, să facem izolația exterioară, deoarece majoritatea căldurii se pierde. Cum nu puteam să nu ascultăm sfaturile binevoitoare, am bifat-o și pe asta, cu nervii întinși la maxim, „datorită” muncitorilor foarte “entuziaști”. Ei au fost cei ce m-au făcut să urăsc expresia "Avem o problemă!".

Apoi, ne-am pus centrală termică prin condensare, care reduce consumul de gaze, refolosind gazele arse. E ca și cum ai face o mâncare și din ce mai rămâne mai încropești ceva, să nu faci risipă degeaba.

Goana după electrocasnice a fost o adevărată aventură. Numai A cu multe  ++++ vedeam în fața ochilor. Devenisem deja obsedați de semnele alea. Dacă nu vedeam măcar un +, după A, nici nu ne mai interesa altceva.

Apoi au urmat becurile. Doamne, ce ne-am mai distrat! Fiecare avea idei diferite. Amira voia becuri colorate, eu care să lumineze taaare (să văd bine la citit), Sorin economice. Imediat ce ne-am mutat, toate becurile au fost schimbate cu led-uri economice. A fost o investiție atunci, dar o economie în timp și un mod de a nu risipi energia.

Încă mai vrem să facem multe. Având în vedere că locuim la etajul 4, în viitorul apropiat e în plan un pod, urmat de panouri solare.

Până atunci, ne bucurăm zi de zi de căsuța noastră (în afară de ziua de rată). Darius are 1 an jumătate și ne ajută cum poate. Se gândește la consumul de energie și ne scoate mereu încărcătoarele din priză. Le și ascunde, să fie sigur că nu le găsim prea repede.

Amândoi aleargă prin apartamentul cu 4 camere (Mulțumesc, Doamne, că vecinii de sub noi sunt plecați!), debordând de energie. Râsetele lor răsună în toată casa și din ele ne luăm și noi energia necesară să continuăm să facem față problemelor.

Chiar acum, în timp ce scriu, Darius face "poc" la întrerupătorul prea jos pus, după gusturile noastre. Stinge becul pentru că se gândește la reducerea energiei, sunt sigură…

Voi cum vă păstrați energiile pozitive? Eu funcționez cu zâmbete, cărți și cafea. 

Articol scris pentru proba numărul 12 a competiției Superblog2017.

Etichete: , , , , ,