Fericirea îmi scapă printre degete - Agnes Martin-Lugand - Recenzie


Toată lumea a auzit de Agnes Martin-Lugand și ale sale cărți. Oamenii fericiți citesc și beau cafea a fost pe buzele tuturor și încă mai este. 

Deja v-ați obișnuit cu mine. Eu fac lucrurile mai sucit, așa. Nu am citit niciuna din primele 3 cărți, cu toată nebunia care a fost în jurul lor. Am trecut direct la a patra, Fericirea îmi scapă printre degete. Abia a apărut la noi, e nouă, nouă, nouă.

M-a cucerit. Ieri a ajuns și aseară m-am apucat să citesc câteva pagini. Nu am realizat când am ajuns la ultima. Mi-am dat seama doar când a trebuit să închid cartea.

Am descoperit un stil frumos, ușor de citit. Personaje imperfecte, cu probleme reale, în care ne putem regăsi. Poveste frumoasă, analiza sentimentelor, acțiune simplă, dar captivantă. Rezultatul? Mă apuc și de celelalte cărți. Le iau în ordine inversă. :))

Iris și-a dorit mereu să creeze haine. Sunetul mașinii de cusut, stofa care îi curge printre degete, rochiile care îi ies din mâini... toate sunt pasiunea și visul ei. Viața a avut însă alte planuri pentru ea. A ajuns să lucreze într-o bancă, loc în care se simte prinsă, fără să poată fi ea. E căsătorită cu Pierre, un medic care pune munca sa pe primul loc, uitând de soția sa frumoasă. 

Când află că, în urmă cu 10 ani, părinții i-au ascuns că intrase la o școală de croitorie, Iris decide să își ia viața în mâini. La 31 de ani, hotărăște să demisioneze și să plece la Paris, unde a fost acceptată la un curs de croitorie. Nimeni nu o susține. Pierre o lasă să plece, însă râde de pasiunea ei. El vrea o soție casnică, să îi facă mulți copii și să zâmbească frumos la brațul lui. Doar ambițiile și cariera lui contează, ale ei sunt copilării.

Iris pătrunde într-o lume nouă, odată ce ajunge în atelierul frumoasei Marthe. De la ea învață nu doar ce înseamnă croitoria de lux, ci se înseamnă demnitatea și încrederea în propriile forțe. Învață să se respecte și să se cunoască pe ea, cea fără de Pierre. Pe ea, Iris, nu pe soția doctorului sau pe fiica părinților săi.

Marthe îi este mentor și muză, însă are o autoritate care o sperie. Se teme că nu îi poate refuza nimic. Ea o face cunoscută pe Iris, care are un potențial extraordinar, potențial descoperit abia acum.

Atunci când îl cunoaște pe Gabriel, bărbatul carismatic, care o face să simtă că e femeie, Iris își analizează din ce în ce mai mult viața și relația. Nu cedează, fiind fidelă soțului său, însă viața îi este dată complet peste cap. Nu se poate abține de la comparații și de la întrebări. Nu se poate abține să nu se întrebe dacă viața ei de până acum a fost doar o minciună. 

Oare ce va face când se vor termina cele 6 luni? Se va putea întoarce la viața ei monotonă și sufocantă? Va avea curaj să își ia propriile decizii? 

O carte minunată, pe care o puteți achiziționa de aici. Mulțumesc, Libris!



Etichete: , , , , ,