Hai să Triumfăm cu Farmec


Vin Sărbătorile. Orașul este împodobit cu lumini colorate, magazinele sunt pline până la refuz de jucării și ornamente, care așteaptă cuminți să fie cumpărate. În aer se poate simți mirosul de cozonaci, chifteluțe și turtă dulce. 

Pe la ferestre, câte o gospodină șterge cu sârg un geam. Un bărbat bate covoare în parcarea din spatele blocului, înjurând în barbă, neînțelegând de ce trebuie să participe la curățenia generală, de fiecare Paște și Crăciun.

Noi suntem în al nouălea cer. În sfârșit, am închiriat un apartament. Credeam că vom face sărbătorile pe străzile Timișoarei. Nu că nu ar fi un oraș frumos, dar prefer să dorm într-un pat. 

Ne întâlnim cu proprietarul, îi dăm o sumă muuuult prea mare de bani și ne înmânează cheile. Ne spune că a făcut el curățenie, așa că suntem fericiți. Trebuie doar să dezinfectăm puțin și gata.

În aparență, locul e curat. Măcar cu aspiratorul tot a dat. După ce pleacă, intrăm în bucătărie. Ridic capacul aragazului, să fac o cafea și mă lipesc de el, la propriu. Are atâta grăsime pe el, încât te lipești. 

Doamne, Dumnezeule! Unde e Triumf-ul mamei?



Odată ce am deschis cutia Pandorei, descopăr tot ce e mai rău. Sertarele de sus ale mobilei nici măcar nu se deschid, de murdare și încleiate ce sunt. Câțiva gândaci se plimba nestingheriți prin dulapurile pline cu vase murdare. Frigiderul e plin de pete de lapte și ketchup. Faianța pare ok, însă îmi e frică de ce poate ascunde.

Ieșim din bucătărie, oripilați, și ajungem în sufragerie. Sub covor, e o mizerie de nedescris. În dulapuri, la fel. Canapeaua are o pată uriașă, care era acoperită cu două perne mari. Sătulă deja, mă duc la baie să mă spăl pe mâini. Dau drumul la apă, care rămâne în chiuvetă, minute întregi.

O, vai! În ce ne-am băgat?

La cumpărături cu noi! Se pare că avem nevoie de niște experți în curățenie, care curăță rapid. Și noi care credeam că scăpăm de curățenia generală de sărbători.

Știu sigur că Triumf și Nufăr mă vor ajuta, așa că îmi umplu căruciorul cu aceste produse. Avem Triumf aragaz, cuptoare, bucătărie, Nufăr dezinfectant, pentru desfundat țevile, pentru praf...

 Nu ne lipsește nimic, poate doar cheful de treabă. Produsele știu sigur că sunt eficiente, măcar asta mă consolează. Plus că știu câteva trucuri de la mama, care mă vor ajuta.


Ajungem acasă, turnăm detartrant în băi și Nufăr pentru desfundat țevile în chiuvete. Între timp, ne apucăm de bucătărie, unde pare să fie cea mai multă treabă de făcut. După ce spăl aragazul de TREI ori cu Triumf, aproape că nu mă mai lipesc. Sorin s-a ocupat de dulapuri și trecem amândoi la faianță. 

Surprizăăăăă! Faianța nu e maronie, ci albă. I-am descoperit adevărata culoare. Yeeeey!

Spălăm vasele, dezinfectăm blatul și masa și trecem la frigider. După ce îl curățăm bine, îl clătesc cu apă și oțet, pentru a îndepărta orice miros ar mai fi fost.

Aspirăm, spălăm podele, ștergem praful. Pata de pe canapea dispare ușor, după ce am înecat-o cu Nufăr pentru scos pete. La geamuri merge relativ ușor, în afară de cele de la bucătărie, pe care trebuie să le radem întâi de grăsime, cu cuțitul. Pulverizăm cu multă soluție de spălat geamuri și apoi ștergem cu un ziar mototolit, pentru a rămâne fără pete și strălucitoare.

După o zi întreagă de muncă, întreaga casă strălucește de curățenie. Noi suntem frânți de oboseală, dar fericiți că nu ne-a prins Crăciunul cu geamurile nespălate și faianța de altă culoare. Noroc de produsele astea de la Farmec, care fac curățenia mai ușoară, că altfel Anul Nou ne prindea.

Mâine e ziua de cozonaci…


Articol scris pentru proba 22 a competiției Superblog2017. 

Etichete: , , , , ,